Skip to main content

Globema wdrożyła FFA w spółce Energa Oświetlenie

By 17 czerwca, 20158 lipca, 2015Field Service Management, Usługi

Zespół Globemy wdrożył system SEZAM w Energa Oświetlenie Sp.z o.o. Jednym z elementów systemu jest aplikacja Field Force Automation (FFA), czyli rozwiązanie klasy Work Force Management. Z aplikacji FFA korzysta 70 brygad terenowych, obsługujących średnio 34 tys. zgłoszeń rocznie (które obejmują liczne prace eksploatacyjne, usuwanie awarii oraz uszkodzeń). FFA jest wykorzystywane przy wykonywaniu wszystkich zadań realizowanych przez pracowników technicznych – zarówno w terenie, jak i w siedzibie firmy – co pozwala przede wszystkim na zrównoważenie czasu pracy.

111221352156367

W trakcie realizacji projektu do aplikacji zmigrowane zostały między innymi dane dotyczące struktury organizacyjnej spółki, dane dotyczące pracowników, ich kwalifikacji i wyposażenia. Wdrożenie objęło także 90 licencji dla użytkowników mobilnych.

Kompleksowe rozwiązanie

Oprócz aplikacji FFA wdrożenie systemu SEZAM obejmowało:

  • moduł do zarządzania zgłoszeniami i zleceniami – MOZZ
  • system GIS do zarządzania majątkiem oświetleniowym – LightGIS
  • moduł zarządzania flotą wraz z systemem i urządzeniami do śledzenia położenia pojazdów – CarTracking

Na zakończenie projektu SEZAM został zintegrowany z systemem Xpertis (rozwiązanie klasy ERP, HCM, HRM, CRM) oraz sytemem Business Inteligence – Binocle.

O Energa Oświetlenie Sp z o.o.

Energa Oświetlenie Sp. z o.o. jest firmą z Grupy ENERGA wyspecjalizowaną w kompleksowej usłudze oświetleniowej. Spółka istnieje od 1996 roku i kontynuuje ponad czterdziestoletnie tradycje w dziedzinie oświetlenia. Centrum Operacyjne spółki zarządza trzema regionami, w skład których wchodzi 13 rejonów obejmujących obszarowo tereny dawnych województw: gdańskiego, elbląskiego, olsztyńskiego, słupskiego, koszalińskiego, włocławskiego, ciechanowskiego, toruńskiego i płockiego. Spółka zatrudnia prawie 200-osobową, profesjonalną kadrę od lat związaną z energetyką i oświetleniem. Jest właścicielem 330 tysięcy lamp oświetleniowych. Dysponuje nowoczesnym sprzętem technicznym, specjalistycznym wyposażeniem oraz stosuje energooszczędne i innowacyjne rozwiązania w eksploatacji sieci oświetleniowych. Kapitał zakładowy firmy wynosi blisko 200 mln zł.

WIĘCEJ O ENERGA OŚWIETLENIE

 

Do czego służy system FFA?

GE Field Force Automation jest liderem wśród systemów klasy Work Force Management (WFM) dla segmentu telecom i utilities. FFA zbiera w jeden strumień wszystkie zlecenia prac z całej organizacji, włączając w to tworzenie zadań, planowanie, przydział odpowiedniego wykonawcy, śledzenie SLA (wymagany przez klienta poziom usługi), zarządzanie częściami zamiennymi oraz prognozowanie jak wolumen prac będzie w przyszłości dystrybuowany, z uwzględnieniem czasu i obszarów działania. Aplikacja zawiera sprawdzone rozwiązania w efektywnym zarządzaniu zasobami, jak również w wyszukiwaniu marszruty optymalnej pod względem odległości i czasu. Gotowe mechanizmy do integracji z innymi systemami, wykorzystujące standardowe protokoły, stwarzają możliwość zwiększenia efektywności realizacji zadań.

mock_FFA_

FFA umożliwia podniesienie wydajności oraz redukcję kosztów działania technicznych grup terenowych zarówno w dużych, jak i małych organizacjach. Platforma FFA ma otwartą architekturę oraz oferuje mobilne narzędzia do zarządzania pracownikami, które integrują się z innymi systemami (CRM, ERP, GIS, BPM, BI etc.).

Korzyści

  • redukcja czasu pracy dyspozytorów o ok. 33%
  • zmniejszenie kosztów operacyjnych o 25-35%
  • poprawa wydajności operacyjnej przez ok. 5-krotne zwiększenie liczby zadań zarządzanych przez jednego dyspozytora
  • Znacząca redukcja połączeń telefonicznych i zużycia papieru
  • rzetelność danych o sieci dzięki ich bieżącej zdalnej aktualizacji przez pracownika terenowego
  • zwiększenie poziomu satysfakcji klienta poprzez spełnienie SLA i bieżące informowanie o przebiegu prac
Dowiedz się więcej Zobacz demo
Fot. energa-oswietlenie.pl