Zespół Globemy zakończył wdrożenie modułu PNI ONMS Connector w firmie PERN „Przyjaźń” S.A. Moduł ten wspiera proces usuwania awarii w sieci światłowodowej, poprzez integrację systemu nadzoru sieci (ONMSi) z systemem paszportyzacji SEZAM opartym na Smallworld Physical Network Inventory. PNI ONMS Connector automatycznie dostarcza aktualne dane o lokalizacji miejsca wystąpienia awarii, identyfikacji kabli znajdujących w uszkodzonym wykopie czy też usług świadczonych z wykorzystaniem uszkodzonej sieci.
Uszkodzenia zidentyfikowane przez reflektometry nadzorujące sieć światłowodową, przetwarzane są przez system monitoringu sieci, który przekazuje informacje o uszkodzonej trasie światłowodowej do serwera aplikacyjnego systemu Physical Network Inventory. Na podstawie przekazanych informacji moduł PNI ONMS Connector oblicza współrzędne punktu wystąpienia awarii i przekazuje dodatkowe informacje, takie jak odległość do najbliższego złącza, informacje o innych kablach światłowodowych znajdujących się w miejscu awarii czy też przeznaczeniu każdego z uszkodzonych włókien.
Dzięki wykorzystaniu modułu Globemy, operatorzy sieci telekomunikacyjnej, natychmiast po wystąpieniu awarii otrzymują precyzyjną informację o lokalizacji problemu wraz z informacją o infrastrukturze rurociągowej wzdłuż której został umieszczony uszkodzony światłowód. Raport przekazywany jest do operatorów za pomocą e-maila, dzięki czemu pełna informacja o zdarzeniu jest dostępna w ciągu kilku sekund od momentu jego identyfikacji. Dodatkowo system nadzoru sieci informuje operatorów o problemie za pomocą komunikatów SMS. Na tej podstawie operatorzy mogą natychmiast przystąpić do usuwania awarii poprzez wykonanie odpowiednich przełączeń transmisji sygnału i zaplanowanie prac naprawczych.