Globema terminowo zakończyła wdrożenie opartego na platformie Smallworld systemu EC.GIS w Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej w Gnieźnie. Rozwiązanie Globemy będzie wykorzystywane do zarządzania majątkiem sieciowymi, na który składa się 41,15 km miejskiej sieci ciepłowniczej. Ciepło rozdzielane jest między obiekty odbiorców poprzez 232 węzłów cieplnych, z czego 190 to węzły własne, a 42 obce.
Oprócz bazowej platformy GIS wdrożone zostały także moduły:
- Awarie i dyspozytor;
- Sieć alarmowa;
- Obliczenia;
- Służebność przesyłu.
Implementacja obejmowała również migrację danych o sieci z podkładów map rastrowych i systemu billingowego. Ponadto EC.GIS został zasilony danymi opisowymi z systemu ZSI firmy Unisoft (sieci, odbiorcy/odbiory) oraz zintegrowany z systemem telemetrii TelWin. Na zakończenie projektu pracownicy PEC Gniezno odbyli szkolenia z obsługi systemu. Obecnie Globema świadczy usługę gwarancyjną wdrożonego rozwiązania. Realizacja całęgo projektu trwała pół roku.
Dlaczego wybrano rozwiązanie Globemy?
PEC Gniezno zdecydowało się na wdrożenie nowego systemu do ewidencji i zarządzania siecią ciepłowniczą głównie z uwagi na:
- zapewnienie większej funkcjonalności dostarczanej przez specjalistyczne moduły biznesowe;
- kompatybilność ze stosowanym w przedsiębiorstwie rozbudowanym systemem telemetrycznym;
- integrację z obliczeniami hydraulicznymi;
- łatwość użytkowania, zarówno z poziomu przeglądarki internetowej, jak i pełnej wersji edycyjnej.
O systemie EC.GIS
Podstawowy moduł systemu służy do ewidencji majątku sieciowego i zarządzania tym majątkiem w pełnym zakresie danych o sieci. Na bazie danych można wykonywać analizy przestrzenne i topologiczne, raporty statystyczne i specjalistyczne. Wiele takich raportów jest już zdefiniowanych w systemie i gotowych do użycia.
EC.GIS zapewnia wsparcie w następujących obszarach działania:
- ewidencja i dokumentacja sieci ciepłowniczej;
- wsparcie prac dyspozytora;
- obsługa awarii i prac planowych;
- planowanie rozwoju i modernizacji sieci;
- bieżąca eksploatacja sieci;
- obsługa klienta.