MPEC Kraków jest pierwszym klientem Globemy i pierwszą firmą w Polsce, która wdrożyła narzędzie Smallworld GeoSpatial Analysis (GSA). GSA jest produktem business intelligence które umożliwia m.in. tworzenie kompleksowych analiz dotyczących jednocześnie wielu działów przedsiębiorstwa, planowanie inwestycji i wypracowywanie strategii przedsiębiorstwa w oparciu o założone scenariusze rynkowe.
MPEC Kraków będzie wykorzystywało GSA do takich zadań jak:
- prezentacja infrastruktury sieci wraz z aktualnymi danymi z systemu EC.GIS w Google Earth,
- wykonywanie raportów, zapytań, zestawień i ich eksport do Excela,
- konwersja danych do formatu Autocad po uprzednim eksporcie z GSA,
- tworzenie map tematycznych, kartodiagramów itp.,
- prezentacja infrastruktury sieciowej w różnej formie stylistycznej dla celów poglądowych, analitycznych i planistycznych,
- import i eksport plików do/z różnych formatów i ich obróbka wg wyznaczonych zadań,
- prace na mapach rastrowych.
Wraz z oprogramowaniem analitycznym GSA dostarczone zostało także narzędzie FME Desktop, służące do obróbki wielu formatów danych GIS, które klient będzie wykorzystywał do zasilania bazy systemu EC.GIS nowymi danymi i aktualizacjami z różnych źródeł (nie tylko przestrzennych). Aktualnie w MPEC Kraków trwają również prace nad kolejnym aspektem rozbudowy systemu GIS – modułem zarządzania nieruchomościami i służebnością działek.
O Smallworld GeoSpatial Analisys
Smallworld GeoSpatial Analysis (GSA) jest nowym i łatwym w użyciu produktem business intelligence oferowanym przez GE Energy. GSA oferuje swobodny i efektywny dostęp do danych pochodzących z wielu różnych, także przestrzennych, systemów i baz. Dane te mogą być współdzielone w obszarze przedsiębiorstwa, pozwalając na dostęp dużej liczbie użytkowników i umożliwiając ich wizualizację oraz tworzenie zapytań, analiz i raportów. GSA wspiera procesy biznesowe przechodzące przez różne działy przedsiębiorstwa poprzez integrację i zapewnienie szerokiego dostępu do danych, pozwala na szybsze i prostsze podejmowanie decyzji i planowanie inwestycji, a także umożliwia tworzenie strategii przedsiębiorstwa w oparciu o różne scenariusze rynkowe.
Smallworld GeoSpatial Analysis wprowadza koncepcję obiektów biznesowych, które w unikalny i elastyczny sposób łączą ze sobą informacje przestrzenne, nie-przestrzenne, mapy, fotografie, dokumenty oraz strony WWW.