Wdrożenie EC.GIS (i nie tylko) na Ukrainie ukończone

sieci_cieplownicze_ukraina

Zakończyliśmy projekt implementacji EC.GIS na Ukrainie – w ciągu czterech miesięcy wdrożyliśmy nasz autorski system do zarządzania siecią ciepłowniczą w trzech miastach: Zaporożu, Białej Cerkwii i Kijowie. 

Sektor ciepłowniczy jest na Ukrainie dobrze rozwinięty, a w ostatnich latach rozpoczęto inwestycje w modernizację sieci oraz zwiększenie wydajności i niezawodności operacji. Na terenie kraju znajduje się ok. 21 000 km sieci ciepłowniczych (warto wspomnieć, że sieć w Kijowie jest drugą w Europie pod względem długości!).

Wyzwaniem, przed którym stanęli przedstawiciele ukraińskiego sektora ciepłowniczego, było zagregowanie informacji o sieci. Przed wprowadzonymi  zmianami, dane przechowywane były na wielu nośnikach w różnych formatach. Utrzymanie sieci stawało się coraz trudniejsze, głównie ze względu na sukcesywny rozrost infrastruktury.

Kompleksowe wdrożenie

Projekt obejmował wdrożenie oprogramowania EC.GIS dla wszystkich trzech miast, wraz z modułami:

  • Zarządzanie majątkiem sieciowym​
  • Obsługa awarii​
  • Dyspozytor​
  • Planowanie inwestycji​
  • Moduł obliczeń
  • Eksploatacje

EC.GIS został także wzbogacony o dodatkowe funkcjonalności:

  • Powiadomienia SMS oraz e-mail z systemu Smallworld
  • Rozszerzenia obliczeń hydraulicznych
dh

Dodatkowe działania

Oprócz tego, zainstalowano oprogramowanie do konwersji danychFME oraz aplikację przeglądarkową Network Viewer. Dodatkowo w Kijowie wdrożono także GeoTask używać go będzie 50 pracowników w terenie. GeoTask umożliwi zarządzanie zespołami, przydzielanie zadań oraz monitorowanie na bieżąco realizacji prac na sieci. Dla jeszcze sprawniejszego i kompleksowego zarządzania siecią ciepłowniczą, GeoTask został zintegrowany z EC.GIS.  

Podczas całego projektu nasi pracownicy prowadzili szkolenia, warsztaty oraz wspierali zespoły na Ukrainie podczas migracji danych do nowego systemu.

Korzyści z wdrożenia EC.GIS

  • Jedna baza per miasto – aktualne dane o sieci są dostępne 24/7
  • Efektywne zarządzanie siecią, obiektami i sprzętem
  • Ułatwiona obsługa awarii i sprawne wsparcie techniczne
  • Usprawnione planowanie inwestycji – oparte na danych o sieci i klientach
  • Raporty, zestawienia, wydruki map – gotowe natychmiast 

Jesteś zainteresowany szkoleniami technicznymi lub wsparciem podczas procesu pozyskiwania i migracji danych? Sprawdź oferowane przez nas usługi i dowiedz się, jak możemy pomóc w usprawieniu Twojego biznesu.