Skip to main content

Wsparcie włączeń i wyłączeń w Grupie GPEC z wykorzystaniem systemu FFA

By 11 grudnia, 201514 grudnia, 2015Ciepłownictwo, Field Service Management

Zespół Globemy wdrożył najnowszą wersję systemu Field Force Automation (FFA) w Grupie GPEC. Rozwiązanie już dwukrotnie wspomagało brygady terenowe firmy w krytycznym okresie włączeń i wyłączeń dostaw ciepła. 

Wdrożony przez zespół Globemy system klasy WFM jest elementem prowadzonego przez Grupę GPEC projektu, mającego na celu optymalizację procesów biznesowych w całym przedsiębiorstwie. Implementacja FFA objęła 110 pracowników terenowych działających na terenie Gdańska, Sopotu, Tczewa i Starogardu Gdańskiego. Aplikacja została także zintegrowana z szeregiem systemów wykorzystywanych w Grupie do tej pory (m.in. GIS, Workflow, Egeria, ActiveDirectory) oraz z mapami Google.

Z końcem lutego bieżącego roku Globema rozpoczęła okres stabilizacji wdrażanego rozwiązania, który zakończył się zamknięciem projektu na początku kwietnia. Wdrożenie w Grupie GPEC było pierwszą implementację najnowszej wersji (v.12) FFA w Europie.

Efekty wdrożenia FFA

Spodziewane efekty wdrożenia FFA w GPEC to m.in.:

  • poprawa sprawności procesu zarządzania zadaniami i zwiększenie satysfakcji klienta z jakości obsługi, poprzez skrócenie czasu realizacji zadań oraz szybką informację zwrotną o wykonanych pracach
  • zmniejszenie kosztów realizacji zadań poprzez optymalizację czasu dojazdów oraz uproszczenie całego procesu
  • aktualna informacja o wykonanych i planowanych zadaniach
  • możliwość zarządzania brygadami z jednego miejsca

1113124155Nowe technologie

Na potrzeby wdrożenia w gdańskiej firmie system FFA został rozbudowany o obsługę znaczników Near Field Communication (NFC), które pozwoliły skrócić czas potrzebny na realizację zadań oraz ułatwiły obsługę aplikacji mobilnej. Po dotarciu na miejsce zlecenia rozpoczęcie i zakończenie prac jest raportowane przez brygady poprzez zbliżenie telefonu do znacznika umieszczonego na obiekcie. Informacje te są następnie automatycznie przesyłane do planistów, dyspozytorów oraz do działu obsługi klienta.

Wsparcie podczas okresu włączeń i wyłączeń

Szczególnie ważnym okresem dla każdego przedsiębiorstwa ciepłowniczego jest rozpoczęcie i zakończenie okresu grzewczego. W Grupie GPEC System FFA został już z sukcesem dwukrotnie wykorzystany w procesie realizacji wiosennego okresu wyłączeń oraz jesiennego okresu wyłączeń dostaw ciepła.

Do czego służy system FFA?

Field Force Automation jest liderem wśród systemów klasy Work Force Management (WFM) dla segmentu telecom i utilities. FFA zbiera w jeden strumień wszystkie zlecenia prac z całej organizacji, włączając w to tworzenie zadania, przydział odpowiedniego wykonawcy i sprzętu, śledzenie SLA (wymagany przez klienta poziom usługi), zarządzanie częściami zamiennymi oraz planowanie jak wolumen prac będzie w przyszłości dystrybuowany z uwzględnieniem czasu i obszarów działania. Aplikacja zawiera sprawdzone rozwiązania w efektywnym zarządzaniu zasobami jak również w wyszukiwaniu marszruty optymalnej pod względem odległości i czasu. Gotowe mechanizmy do integracji z innymi systemami, wykorzystujące standardowe protokoły, stwarzają możliwość zwiększenia efektywności realizacji zadań.

mock_FFA_

FFA umożliwia podniesienie wydajności oraz redukcję kosztów działania technicznych grup terenowych zarówno w dużych, jak i małych organizacjach. Platforma FFA ma otwartą architekturę oraz oferuje mobilne narzędzia do zarządzania pracownikami, które integrują się z innymi systemami (CRM, ERP, GIS, BPM, BI itd.).

Dowiedz się więcej System FFA na żywo

Zobacz także:

GLOBEMA WSPIERA WDROŻENIA FIELD FORCE AUTOMATION NA CAŁYM ŚWIECIE EFEKTY IMPLEMENTACJI SYSTEMU EC.GIS W TERYTORIALNIE ROZPROSZONYM PEC