Nowe funkcje, zmiany w interfejsie – poznaj GeoTask 17

By 12 kwietnia, 2021Field Service Management
geotask 17

GeoTask, aplikacja klasy Field Service Management, do zarządzania pracą w terenie i optymalizacji tras, doczekała się kolejnego wydania. Nieustannie rozwijamy to narzędzie, wykorzystując nie tylko własne pomysły, a przede wszystkim sugestie klientów. Celem jest stworzenie intuicyjnego, szybkiego i ergonomicznego rozwiązania, dopasowanego do potrzeb dyspozytorów oraz pracowników terenowych. Zobacz, jak udoskonaliliśmy GeoTaska w wersji 17.0.

Nowe funkcje

Rozbudowane tworzenie harmonogramów

Dyspozytor może planować pracę, wybierając jednocześnie pracowników z kilku rejonów. Podczas ustalania składu brygady dyspozytor widzi tylko „wolne” zasoby, dzięki czemu pracownicy nie są zdublowani w innych zespołach. Ma także możliwość podglądu i edycji umiejętności pracowników. Podczas tworzenia harmonogramu może zmodyfikować czas pracy brygady.

Funkcja tworzenia niedostępności dla brygady

Planista może zarejestrować zarówno jednorazową, jak i cykliczną niedostępność, co pozwala wydajniej planować zadania i układać harmonogramy.

Wyniki wyszukania szczegółów zadań w raportach

Zgodnie z wprowadzonym filtrem wyniki są prezentowane zbiorczo, dzięki czemu planista/manager ma wszystkie potrzebne informacje zebrane w jednym zestawieniu i zyskuje czas na kompletowaniu informacji. W sekcji Raporty pojawiła się możliwość eksportu filtrowanych wyników raportu do pliku CSV.

Użytkownik otrzymuje dostęp do podstawowych funkcji aplikacji z menu kontekstowego poszczególnych elementów: brygady, zadania. Możliwość nawigowania do modułów jest ukryta w bocznym panelu aplikacji.

Przejrzysty interfejs – aplikacja dyspozytora

Wygląd aplikacji webowej, z której korzysta planista czy dyspozytor, jest w obecnej wersji dopasowany do wprowadzonego wcześniej designu aplikacji mobilnej. Wszystkie zmiany zwiększają przejrzystość aplikacji oraz ułatwiają intuicyjne i płynne korzystanie z GeoTaska. Użytkownik może też dostosować wygląd elementów aplikacji do własnych preferencji:

  • W interfejsie można ukryć takie elementy jak mapa, lista zadań, harmonogram, dzięki czemu aplikacja będzie wyświetlać tylko te informacje, z których użytkownik aktualnie korzysta. Wyłączając np. widok mapy, aplikacja dostosuje rozmiar okna harmonogramu do szerokości ekranu. Dzięki temu użytkownik może skupić się na potrzebnych elementach np. na liście zadań i harmonogramie.
  • Bezpośrednio na wykresie Gantta można sterować liczbą kolumn z potrzebnymi informacjami, które będą prezentowane przy poszczególnych brygadach. W chwili obecnej są to nazwa brygady i rejon. Możliwe jest włączanie/wyłączanie widoku poszczególnych kolumn. Dodatkowo można ustawić szerokość kolumn.
  • Użytkownik może zmodyfikować rozmiar okna wykresu Gantta: zwiększyć/zmniejszyć szerokość, wysokość okna, wpływając na rozmiar pozostałych elementów: mapy i listy zadań.
  • Istotna jest też możliwość powiększenia okna harmonogramu. Funkcjonalność, długo oczekiwana przez klientów, pozwala dostosować widok kafelków z zadaniami do takiego, który zapewnia widoczność numerów zadań.

Pracując nad UX/UI aplikacji, szczególny nacisk położyliśmy na czytelność wykresu Gantta. Jeżeli np. czas realizacji zadań pokrywa się, od razu pojawia się czerwony kolor na kafelku zadania. Konflikt zadań można wtedy zauważyć od razu, dzięki czemu planista może szybko wprowadzić niezbędne korekty.

Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?

GeoTask pozwala efektywnie zarządzać dużą liczbą zadań dzięki automatyzacji układania harmonogramu i zdalnej komunikacji z pracownikami w terenie, co nabiera znaczenia zwłaszcza w czasie pandemii. Sprawdź, jak możemy Ci pomóc i wypróbuj nową wersję naszego oprogramowania – przekonaj się, ile możesz zyskać z GeoTaskiem.