GeoTask w laboratorium – jak J.S. Hamilton usprawnił proces pobierania próbek

GeoTask używany w J.S.Hamilton

Od września ubiegłego roku J.S. Hamilton Poland – akredytowane laboratorium badawcze – korzysta z GeoTaska, narzędzia klasy Field Service Management. Specjalnością J.S. Hamilton są analizy laboratoryjne żywności, chemii gospodarczej, farmaceutyków, opakowań i artykułów przemysłowych, paliw oraz próbek środowiskowych (wody, ścieków, odpadów, gleb). GeoTask, nasza aplikacja do zarządzania pracami i zasobami w terenie, wspiera u klienta procesy pobierania próbek oraz ich oznaczania i dostarczania.

Wyzwanie – jak zaplanować odbiór wielu próbek?

W ciągu miesiąca pracownicy J.S. Hamilton pobierają średnio kilka tysięcy różnego rodzaju próbek. Wykonują swoje zadania w różnych, nieraz oddalonych od siebie miejscach. Dodatkowo praca jest obciążona presją czasową – każda z próbek po zarejestrowaniu i dostarczeniu do laboratorium musi być przebadana w ściśle określonym, zwykle dość krótkim czasie. Sprawna organizacja pobierania i dostarczania substancji do przebadania ma zatem kluczowe znaczenie dla biznesu firmy.

GeoTask szyty na miarę dla Klienta

W maju 2019 roku dokładnie rozpoznaliśmy potrzeby Klienta i zaproponowaliśmy rozwiązanie, oparte na systemie GeoTask. Dostosowaliśmy je do wymogów J.S. Hamilton w zakresie obsługi zgłoszeń oraz doboru materiałów do poboru próbek. Dzięki temu:

  • systemem objęto proces rejestracji zgłoszeń od klientów naszego Klienta
  • wizyty w miejscach poboru są umawiane już na etapie zgłoszenia, przy optymalnym wykorzystaniu dostępności pracowników
  • materiały i pojemniki do poboru próbek na etapie zgłoszenia są określane automatycznie

Po kilku miesiącach pilotażu J.S. Hamilton zaczął w pełni wykorzystywać GeoTask do zarządzania procesem pobierania próbek podczas badań żywności i środowiska. W tej chwili obsługuje go kilkudziesięciu pracowników terenowych.

Oddajmy głos Klientowi – oto, jak po kilku miesiącach ocenia on GeoTask i współpracę z Globemą:

GeoTask pozwolił na ujęcie w jednym systemie kluczowych procesów związanych z realizacją zleceń od klientów. Doskonale wspiera planowanie oraz bieżący nadzór realizacji poboru próbek. Zapewnia pracownikom w terenie wygodną aplikację na smartfonie, dostarczającą plan zadań i pozwalającą na rejestrację wykonanych prac. (…) Pracownicy Globemy wykazali się wysokimi kompetencjami wdrożeniowymi, dużą wiedzą branżową i umiejętnościami analizy procesów w organizacji.