GlobIQ – utrzymanie danych

Utrzymanie aktualności danych w systemie paszportyzacji
firm telekomunikacyjnych i sieciowych

Podstawą transformacji cyfrowej firm z branży utilities (energetyka, ciepłownictwo, wodociągi, ropa i gaz) i telekomunikacyjnych jest spójne repozytorium zasobów sieciowych w systemie zarządzania majątkiem (paszportyzacji). W związku z dynamicznymi zmianami na sieci wynikającymi z rozbudowy, usuwania awarii, podłączania i odłączania klientów, wyzwaniem jest utrzymanie aktualności danych o zasobach sieciowych.

Narzędzia i usługi GlobIQ ułatwiają:

sprawne raportowanie zmian na sieci

automatyzację przetwarzania dokumentacji projektowej i powykonawczej

finalną aktualizację modelu sieci w systemie

Aktualne cyfrowe dane o zasobach są podstawą do efektywnej realizacji procesów biznesowych, operacyjnych i inwestycyjnych operatora telekomunikacyjnego lub sieciowego.

Wyzwania

Utrzymanie aktualności danych w systemie zarządzania majątkiem jest wyzwaniem ze względu na przechowywaną w nim ogromną liczbę elementów sieci i dużą dynamikę procesów operacyjnych i inwestycyjnych, co cały czas powoduje generowanie kolejnych danych.

 

Czym skutkują nieaktualne dane w systemie zarządzania majątkiem?

  • niższą efektywnością realizacji procesów biznesowych, spowodowaną brakiem zaufania pracowników do systemu zarządzania majątkiem
  • brakiem pełnego zwrotu z inwestycji we wdrożenie systemu zarządzania majątkiem
dane o sieci w terenie

Co oferuje GlobIQ w zakresie utrzymania danych w systemie zarządzania majątkiem?

GlobIQ-utrzymanie-danych

GlobIQ – narzędzia wspierające utrzymanie danych

Nowe inwestycje i modernizacja sieci
Digitalizacja danych o sieci z dokumentacji technicznej (projektowej/powykonawczej):

  • digitalizacja elementów sieci z dokumentacji niestrukturalnej (np. papierowej) wraz z automatycznym rozpoznawaniem obiektów i ich atrybutów w platformie iDOC
  • automatyzacja konwersji i migracji danych ze źródeł cyfrowych (pliki CAD, pliki CSV, bazy danych) za pomocą platformy integracji danych FME
Utrzymanie i operacje na sieci
Raportowanie zmian na sieci w terenie:

  • specjalizowane, branżowe aplikacje mobilne wspierające rejestrację usuwania awarii, przeglądy na sieci, podłączenie/odłączenie klienta
  • wygodna obsługa aplikacji przez pracownika w terenie oparta o mechanizmy rozpoznawania obrazów i sterowania głosem
Akwizycja
Akwizycja innego operatora wymaga dedykowanego projektu migracji/pozyskania danych o przejmowanej sieci. GlobIQ wspiera cały proces niezależnie od stopnia cyfryzacji pozyskanej sieci:

  • Platforma FME w zakresie migracji danych z systemu zarządzania majątkiem przejmowanego operatora
  • Narzędzia AI/ML w obszarze automatyzacji cyfryzacji dokumentacji papierowej
  • Dedykowane aplikacje mobilne w obszarze inwentaryzacji i weryfikacji w terenie
Aktualizacja cyfrowego modelu sieci w systemie zarządzania majątkiem
Uniwersalna platforma integracji danych FME dysponująca ponad 400 interfejsami do systemów, baz danych i formatów plików zapewnia aktualizację danych w docelowym systemie niezależnie od technologii, m.in.:

  • Smallworld
  • ESRI
  • Hexagon

Jakie korzyści pomoże Ci osiągnąć GlobIQ?

Korzyści z wdrożenia GlobIQ

  • wyższa jakość danych o majątku sieciowym firmy
  • niższe koszty aktualizacji danych
  • usprawnienie wykonywania zadań na sieci
  • poprawa komfortu pracy w terenie

Korzyści z wyższej jakości danych

  • płynny przebieg procesów biznesowych
  • niższe koszty procesów inwestycyjnych
  • lepszy zwrot z inwestycji w system zarządzania majątkiem
  • wzrost zaufania pracowników do systemu zarządzania majątkiem
  Nasze doświadczenie w liczbach

W trakcie projektów digitalizacji pozyskaliśmy dane o:

1 000 000

punktów przyłączenia

100 000

kilometrów kabli

20 000

urządzeń (szafy, przełącznice)

3 200

kilometrów rurociągów

31 000

kilometrów sieci energetycznych (nN, sN, WN)

12 000

stacji energetycznych ze schematami wewnętrznymi

8 000 000

urządzeń (słupy, złącza, urządzenia pomiarowe, inne)

Zaufali nam

Chcesz dowiedzieć się więcej o Platformie GlobIQ?

  • Umów się na krótką konsultację i przekonaj się, co możemy Ci zaoferować. Nasi konsultanci przeanalizują potrzeby Twojego biznesu i zaproponują odpowiednie rozwiązanie i dalsze działania.
  • Zrealizuj z nami projekt pilotażowy. Przekonaj się, jak to wygląda w praktyce.
  • Podpisz umowę i zrealizuj z nami projekt, przyspieszając transformację cyfrową procesów w firmie!

22 848 73 13
sales@globema.pl

    Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Globema sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, prawo do ograniczenia ich przetwarzania, prawo do usunięcia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych. Szczegółowe zasady przetwarzania Państwa danych osobowych są zawarte w Polityce Prywatności.