Wprawdzie pierwszą falę zachorowań na COVID-19 mamy już za sobą, ale coraz częściej mówi się o jesiennym powrocie pandemii. To oznacza, że gospodarka – już osłabiona wiosennym zamknięciem – może ucierpieć po raz kolejny. Jak prowadzić biznes w trudnych warunkach i na co warto zwrócić uwagę, aby cały proces zakupowy był dla klienta jak najwygodniejszy? Jak pogodzić utrzymanie obrotów z rygorami sanitarnymi?
Ograniczenia w handlu stacjonarnym, które dobrze pamiętamy z drugiego kwartału 2020 roku, pokazują, że sprzedaż online jest nie tylko ostatnią deską ratunku dla biznesu, ale też sensownym rozwiązaniem docelowym. Z najnowszego badania Nielsena wynika, że w marcu i kwietniu 2020 ponad 30 proc. Polaków zadeklarowało przynajmniej jednorazowy zakup produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych online.
E-wsparcie dla Twojego biznesu
Wiemy już zatem, że kanał online nie tylko pozwala utrzymać się w grze, ale wręcz może zastąpić tradycyjne kanały sprzedaży. Nie wystarczy jednak sprzedawać – warto jeszcze pomyśleć, jak to zrobić z pełnym sukcesem. Zbudowanie adekwatnej strategii sprzedażowej i silnego zaplecza e-commerce to podstawa – Twoim najlepszym wsparciem w tym procesie będą narzędzia Google Maps Platform.
Wykorzystaj potencjał Google Maps!
Specjalnie dla sektora e-commerce przygotowaliśmy serię bezpłatnych poradników, które prezentują możliwości Google Maps Platform. Narzędzia te wbrew pozorom nie ograniczają się do samych map – dzięki Google Maps możesz naprawdę usprawnić cały proces zakupowy, od pierwszego wejścia Twojego klienta na stronę, aż po dostawę pod jego adres.
- jak uniknąć problemu porzuconych koszyków dzięki Google Maps Autocomplete
- jaki jest prosty sposób na ograniczenie pomyłek w dostawach
- jak dostarczać aktualne informacje klientom (takie jak zmiany godzin otwarcia punktów stacjonarnych czy najnowsze zdjęcia)
- jak optymalnie korzystać z Place Autocomplete i Geocoding API (i czym w ogóle są te narzędzia :))