Skip to main content

Mniej porzuconych koszyków? Google Places Ci pomoże

By 21 maja, 201925 czerwca, 2019Google, Usługi
google-maps-retail

Według statystyk Shopify, sektor e-commerce, czyli sprzedaży internetowej, wygeneruje około 4.5 biliona dolarów obrotu w roku 2021. Ta abstrakcyjna kwota pokazuje, jak bardzo zmieniają się ludzkie nawyki zakupowe i jak zależne są od nieustannie rozwijających się technologii. Ciągły wzrost jakości obsługi, dbałość o pozytywne customer experience i korzystanie z nowoczesnych rozwiązań – to wszystko jest konieczne, jeśli chcemy przyciągnąć i zatrzymać klientów w swoim sklepie. Aby klient był zadowolony z naszych usług, warto poznać jego przyzwyczajenia, oczekiwania i zapewnić mu szybkie i bezproblemowe zakupy.

e-commerce

Światowy obrót e-commerce. (źródło: Shopify)

Powyższe statystyki przedstawiają przewidywany obrót w sektorze e-commerce – liczby robią wrażenie! Zobaczmy zatem, kto za tym wszystkim stoi – przyjrzyjmy się grupie klientów e-commerce.

Gdzie jest Twój klient podczas zakupów?

43
W łóżku
23
W biurze
20
W toalecie lub w Samochodzie

Kim są Twoi klienci?

67
Millenialsi
56
Pokolenie X

Milenialsi i Pokolenie X zdecydowanie dominują – 67% milenialsów i 56% pokolenia X woli zakupy online od wycieczek do sklepów stacjonarnych.
Źródło: Kinsta

Dlaczego klienci zostawiają koszyki i opuszczają Twoją stronę?

Ostatnie badania wykazały, że aż 70% klientów nie kończy swoich zakupów. Głównymi powodami są:
– błędy na stronie internetowej;
– mało opcji zapłaty;
– zbyt droga wysyłka.
Czy wiesz, że aż 26% klientów nie kończy zakupów przez długi i skomplikowany proces zakupu? Zgadza się – a to właśnie od Ciebie zależy jakość obsługi klienta w Twoim e-sklepie. Jakość obsługi ma olbrzymie znaczenie nie tylko przy pojedynczym kliencie. Osoba zadowolona ze sprawnych i szybkich zakupów z chęcią poleci sklep rodzinie, przyjaciołom czy znajomym (lub wystawi pozytywną opinię i zachęci rzesze innych, potencjalnych klientów).

Ile czasu mają Twoi klienci?

Mając informacje o tym, kto i gdzie najczęściej dokonuje zakupów online, można wywnioskować, że większość z nich jest się w wieku produkcyjnym. Ich plan dnia jest napięty i nie zostaje w nim zbyt wiele czasu na robienie zakupów. Pomiędzy pracą, czasem spędzonym z dziećmi i rodziną, sportem i innymi aktywnościami, marnowanie czasu na zakupy nie wchodzi w grę.
Z tego powodu, niezbędne w świecie e-commerce jest zapewnienie możliwie najszybszego sposobu zakupów oraz zapłaty – skutkuje to mniejszą ilością opuszczonych koszyków i przerwanych zakupów. Z pomocą przychodzi tu usługa Google Maps Autocomplete.

Czym jest Autouzupełnianie?

Usługa Google Places API oferuje możliwość zaimplementowania funkcji autouzupełniania – ułatwiającej życie wszystkim użytkownikom sieci. Możesz nawet nie zauważać, ale korzystasz z autouzupełniania każdego dnia. Rano, kiedy szukasz miejsca docelowego na spotkanie, Google Maps sugeruje adres już po wpisaniu kilku pierwszych liter. Później, kiedy w biurze szukasz w sieci idealnego prezentu, podpowiedzi Google ułatwiają Ci to zadanie i wskazują odpowiednie produkty, którymi możesz być zainteresowany.
Dlaczego zatem nie użyć tej opcji w trakcie zakupów oraz przy składaniu zamówienia? Zdecydowanie skróci to proces zakupowy i zwiększy satysfakcję Twoich klientów.
Skontaktuj się z nami – doradzimy Ci, jak zaimplementować Google Places i autouzupełnianie w Twoim sklepie internetowym i jakie inne rozwiązania oparte na Google Maps mogą wesprzeć Twój biznes.

Napisz do nas!