Automatyczna aktualizacja cyfrowego modelu sieci na podstawie papierowej dokumentacji technicznej metodami AI/ML

Infrastruktura przedsiębiorstw, które korzystają z systemu paszportyzacji (przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, energetyczne, ciepłownicze, etc.) to rozległy ekosystem, który rozciąga się na dużych obszarach i składa się z bardzo wielu połączonych obiektów sieciowych.

Aby sprawnie zarządzać taką infrastrukturą niezbędne jest posiadanie aktualnych i wiarygodnych danych o sieci w systemach paszportyzacji (Network Inventory).

Dane z papierowych dokumentów w systemie paszportyzacji

Wiele przedsiębiorstw cały czas korzysta z powykonawczej dokumentacji technicznej w postaci papierowej, szczególnie w procesach rozbudowy czy modernizacji sieci. Aby dane z tej dokumentacji mogły zostać wykorzystane przez system paszportyzacji, trzeba je:

format analogowy na cyfrowy

przekształcić z formatu analogowego na cyfrowy

aktualizacja danych w systemie

oraz zaktualizować dane w systemie paszportyzacji.

Wyzwania

Manualna aktualizacja informacji o sieci o dane z dokumentacji papierowej

Ręczne aktualizowanie danych w systemie paszportyzacji z papierowej dokumentacji technicznej, generuje szereg problemów. Mogą one wpłynąć negatywnie na jakość informacji, a co za tym idzie – na poprawne funkcjonowanie systemu paszportyzacji i zaufanie do wyników analiz.

Jakie to problemy?

Ręczne pozyskanie danych z dokumentacji jest kosztowne

Konieczne jest zatrudnienie pracownika odpowiedzialnego za wprowadzanie danych z dokumentacji.

Aktualizacja danych w systemie zajmuje dużo czasu

To z kolei opóźnia procesy biznesowe, tj. planowanie rozbudowy, modernizację, usuwanie awarii. Są one spowolnione do czasu aktualizacji danych lub są realizowane w oparciu o nieaktualne dane.

Ręczne przepisywanie jest źródłem błędnych danych w systemie paszportyzacji

Żmudne i monotonne zajęcie sprawia, że łatwo o błąd podczas przepisywania (literówki, niespójny format danych i inne), co wpływa negatywnie na ich jakość.

Specjaliści mają ograniczone zaufanie do danych w systemie inwentaryzacji

Ponieważ manualna aktualizacja danych zajmuje dużo czasu, specjaliści zajmujący się prowadzeniem analiz nie mogą mieć pewności czy dane w systemie zostały już zaktualizowane, czy też nie. Nie mogą więc w pełni na nich polegać, a więc system inwentaryzacji sieci nie spełnia dobrze swojego zadania.

Rozwiązanie – iDoc dla GlobIQ

Pozyskaj dane o sieci z dokumentacji papierowej automatycznie, z pomocą sztucznej inteligencji

Rozwiązaniem dla powyższych problemów jest iDoc dla GlobIQ – usługa wykorzystująca sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do pozyskania oraz aktualizacji danych z papierowej dokumentacji technicznej.

Praca z dokumentacją

Jak działa iDoc dla GlobIQ?

Z pomocą sztucznej inteligencji system kategoryzuje dokumentację techniczną (rozpoznaje, czy dokument to np. mapa, schemat, protokół odbioru, etc.), odczytuje z niej atrybuty obiektów sieciowych a następnie uzupełnia zapisuje ich postać cyfrową w bazie danych.

Kategoryzacja dokumentów

iDoc rozpoznaje:

  • Typ dokumentu,
  • Datę jego sporządzenia,
  • Oraz lokalizację inwestycji

Rozpoznanie obiektów sieciowych

Stworzony z myślą o branżach telco i utilities iDOC dla GlobIQ rozpoznaje obiekty sieciowe (stacje, kable, mufy, skrzynki, przyłącza, itp.) z dokumentacji papierowej i odczytuje ich atrybuty.

Weryfikacja i zatwierdzenie

Informacje o elementach sieci, pozyskane automatycznie z dokumentów są weryfikowane przez specjalistę ds. wprowadzania danych dla osiągnięcia 100% skuteczności

Migracja do systemu paszportyzacji

Zweryfikowane dane o obiektach sieciowych są wprowadzane do systemu paszportyzacji

Dla kogo przeznaczony jest iDoc dla GlobIQ?

Rozwiązanie iDoc dla GlobIQ jest dla Ciebie, jeśli:

Twoje przedsiębiorstwo działa w oparciu o infrastrukturę sieciową, w branżach takich jak: telekomunikacja, energetyka, ciepłownictwo, sektor wodno-kanalizacyjny i inne.
Do zarządzania infrastrukturą sieciową wykorzystujesz system inwentaryzacji sieci.
W Twojej firmie wytwarzanych jest wiele stron dokumentacji technicznej związanej z procesami biznesowymi, a dane z nich muszą być ręcznie wprowadzane do systemu paszportyzacji.

Jakie korzyści daje zastosowanie rozwiązania iDoc dla GlobIQ?

Dzięki wykorzystaniu rozwiązania iDoc dla GlobIQ do cyfryzacji dokumentów o Twojej sieci:

  • Ograniczysz koszty związane z długim procesem manualnego wprowadzania danych o sieci z dokumentacji papierowej oraz podniesiesz jakość danych w systemie – wyeliminujesz błędy danych i zyskasz większą spójność danych.
  • Ograniczysz koszty związane z ciągłymi rekrutacjami i wdrożeniem nowych pracowników oraz zoptymalizujesz czas pracy Twoich pracowników – zaoszczędzone godziny, które poświęcali na przepisywanie danych mogą przeznaczyć na inne zadania.
  • Zwiększysz zaufanie do danych w systemie paszportyzacji – Twoi pracownicy będą mieć pewność, że dane o sieci są aktualne.
  • Znacznie przyśpieszysz proces cyfryzacji, kategoryzacji i rozpoznania atrybutów obiektów sieciowych oraz sprawnie wprowadzisz niezbędne i wiarygodne dane do bazy systemu paszportyzacji lub innego systemu GIS.
Data processing – poznaj metody i korzyści przetwarzania danych podczas webinarium

Więcej na temat cyfryzacji, kategoryzacji i rozpoznawania atrybutów z dokumentów papierowych znajdziesz na stronie rozwiązania iDoc

Dowiedz się więcej o iDoku
Aplikacja iDoc. Panel weryfikacji danych. Można w nim w łatwy sposób sprawdzić poprawność sczytanych informacji (umieszczone w oknie po lewej) i porównać ze źródłem na podglądzie dokumentu (po prawej). Aplikacja daje też do wyboru zapasowych kandydatów dla wartości danego atrybutu i zakreśla je na kolorowo na podglądzie.

iDoc dla GlobIQ  to część platformy GlobIQ do budowania i utrzymania cyfrowego modelu majątku sieciowego.

Odkryj pełnię możliwości GlobIQ
Cyfrowy model sieci - GlobIQ
Cyfrowy model sieci - GlobIQ

iDoc dla GlobIQ  to część platformy GlobIQ do budowania i utrzymania cyfrowego modelu majątku sieciowego.

Odkryj pełnię możliwości GlobIQ
  Nasze doświadczenie w liczbach

W trakcie projektów digitalizacji pozyskaliśmy dane o:

1 000 000

punktów przyłączenia

100 000

kilometrów kabli

20 000

urządzeń (szafy, przełącznice)

3 200

kilometrów rurociągów

31 000

kilometrów sieci energetycznych (nN, sN, WN)

12 000

stacji energetycznych ze schematami wewnętrznymi

8 000 000

urządzeń (słupy, złącza, urządzenia pomiarowe, inne)

Zaufali nam

Chcesz dowiedzieć się więcej o Platformie GlobIQ?

  • Umów się na krótką konsultację i przekonaj się, co możemy Ci zaoferować. Nasi konsultanci przeanalizują potrzeby Twojego biznesu i zaproponują odpowiednie rozwiązanie i dalsze działania.
  • Zrealizuj z nami projekt pilotażowy. Przekonaj się, jak to wygląda w praktyce.
  • Podpisz umowę i zrealizuj z nami projekt, przyspieszając transformację cyfrową procesów w firmie!

22 848 73 13
sales@globema.pl

    Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Globema sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, prawo do ograniczenia ich przetwarzania, prawo do usunięcia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych. Szczegółowe zasady przetwarzania Państwa danych osobowych są zawarte w Polityce Prywatności.