Sprawne pozyskanie danych o sieci z papierowej dokumentacji technicznej, wspierające budowę cyfrowego modelu sieci

Infrastruktura przedsiębiorstw, które posiadają w swoich zasobach obiekty sieciowe (przedsiębiorstwa telekomunikacyjne, energetyczne, ciepłownicze, etc.) to rozległy ekosystem, który rozciąga się na dużych obszarach i składa się z bardzo wielu połączonych elementów.

Aby sprawnie zarządzać taką siecią niezbędne jest wykorzystanie nowoczesnych systemów do zarządzania infrastrukturą (systemów paszportyzacji sieci). Te jednak nie mogą działać bez danych o obiektach sieciowych.

Jak zasilić system paszportyzacji danymi z dokumentacji papierowej?

Wiele przedsiębiorstw  gromadzi dane o obiektach sieciowych i posiada archiwa dokumentacji technicznej w formie papierowej. Aby wykorzystać znajdujące się tam informacje do zarządzania swoją infrastrukturą i procesami muszą:

format analogowy na cyfrowy

przekształcić dokumenty z formatu analogowego na cyfrowy

wprowadzanie do systemu

oraz wprowadzić dane do systemu inwentaryzacji (Network Inventory).

Wyzwania

Co wiąże się z pozyskaniem danych o sieci z dokumentacji papierowej?

Identyfikacja informacji o sieci w dziesiątkach tysięcy teczek z dokumentacją techniczną i wprowadzenie jej do systemu paszportyzacji jest najtrudniejszym etapem projektu wdrożenia cyfrowego modelu sieci i wiąże się z szeregiem uciążliwości, takich jak:

Trudności z odnalezieniem aktualnej dokumentacji.

Archiwum dokumentacji technicznej operatora zawiera teczki z całego okresu budowy i użytkowania sieci, nierzadko jest to kilkanaście lub więcej lat. Często zdarza się, że inwestycje realizowane na danym odcinku sieci na przestrzeni lat są dokumentowane oddzielnymi teczkami. Utrudnia to identyfikację najbardziej aktualnych informacji do wprowadzenia do systemu paszportyzacji, wydłuża czas potrzebny na ich odnalezienie i zwiększa ryzyko wprowadzenia nieaktualnych danych.

Pracochłonna ręczna kategoryzacja dokumentacji

Proces cyfryzacji dokumentacji rozpoczyna się od kategoryzacji dokumentacji, ponieważ to od typu dokumentu zależy zawarty w nim zakres informacji o elementach sieci. Ręczne przeglądanie i kategoryzowanie dokumentacji jest czasochłonne i kosztowne.

Żmudna manualna cyfryzacja obiektów i atrybutów.

Ręczne przeglądanie setek stron w dokumentach różnego typu w celu identyfikacji obiektów i ich atrybutów jest czasochłonne i bardzo podatne na błędy np. pominięcia informacji. Poprawianie tych błędów (poprawianie danych, uzupełnianie brakujących, etc) zwiększa koszty cyfryzacji danych..

Rozwiązanie – iDoc dla GlobIQ

Pozyskaj dane o sieci z dokumentacji papierowej

Rozwiązaniem dla powyższych problemów jest iDoc dla GlobIQ – usługa wykorzystująca sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do pozyskania danych z papierowej dokumentacji technicznej oraz aktualizacji danych w systemach inwentaryzacji sieci.

Rozwiązanie GlobIQ dla iDoc

Jak działa iDoc dla GlobIQ?

Z pomocą sztucznej inteligencji system kategoryzuje dane, identyfikuje lokalizację i datę realizacji inwestycji, a także wyszukuje informacje o obiektach/atrybutach elementów sieci.

Kategoryzacja dokumentów

iDoc rozpoznaje:

  • Typ dokumentu,
  • Datę jego sporządzenia,
  • Oraz lokalizację inwestycji

Rozpoznanie obiektów sieciowych

Stworzony z myślą o branżach telco i utilities iDOC dla GlobIQ rozpoznaje obiekty sieciowe (stacje, kable, mufy, skrzynki, przyłącza, itp.) z dokumentacji papierowej i odczytuje ich atrybuty.

Weryfikacja i zatwierdzenie

Informacje o elementach sieci, pozyskane automatycznie z dokumentów są weryfikowane przez specjalistę ds. wprowadzania danych dla osiągnięcia 100% skuteczności

Migracja do systemu paszportyzacji

Zweryfikowane dane o obiektach sieciowych są wprowadzane do systemu paszportyzacji

Dla kogo przeznaczony jest iDoc dla GlobIQ?

Rozwiązanie iDoc dla GlobIQ jest dla Ciebie, jeśli:

Twoje przedsiębiorstwo działa w oparciu o infrastrukturę sieciową, w branżach takich jak: telekomunikacja, energetyka, ciepłownictwo, sektor wodno-kanalizacyjny i inne.
Planujesz wdrożyć system paszportyzacji do zarządzania Twoją infrastrukturą sieciową.
Dane o Twojej sieci gromadzisz w dokumentacji papierowej (analogowej) i chcesz szybko przenieść zgromadzone w nich informacje do systemu paszportyzacji i mieć pewność, że są wiarygodne i nie zawierają błędów.

Jakie korzyści daje zastosowanie rozwiązania iDoc dla GlobIQ?

Dzięki wykorzystaniu iDoc dla GlobIQ do cyfryzacji dokumentów o Twojej sieci:

  • Ograniczysz koszty i skrócisz czas realizacji projektu cyfryzacji danych o sieci z dokumentacji papierowej.
  • Przyspieszysz wdrożenie systemu paszportyzacji – co oznacza szybszy zwrot z inwestycji w rozwiązanie.
  • Usprawnisz kluczowe procesy biznesowe oparte o cyfrowy model sieci.
Data processing – poznaj metody i korzyści przetwarzania danych podczas webinarium

Więcej na temat cyfryzacji, kategoryzacji i rozpoznawania atrybutów z dokumentów papierowych znajdziesz na stronie rozwiązania iDoc

Dowiedz się więcej o iDoku
Aplikacja iDoc. Panel weryfikacji danych. Można w nim w łatwy sposób sprawdzić poprawność sczytanych informacji (umieszczone w oknie po lewej) i porównać ze źródłem na podglądzie dokumentu (po prawej). Aplikacja daje też do wyboru zapasowych kandydatów dla wartości danego atrybutu i zakreśla je na kolorowo na podglądzie.

iDoc dla GlobIQ  to część platformy GlobIQ do budowania i utrzymania cyfrowego modelu majątku sieciowego.

Odkryj pełnię możliwości GlobIQ
Cyfrowy model sieci - GlobIQ
Cyfrowy model sieci - GlobIQ

iDoc dla GlobIQ  to część platformy GlobIQ do budowania i utrzymania cyfrowego modelu majątku sieciowego.

Odkryj pełnię możliwości GlobIQ
  Nasze doświadczenie w liczbach

W trakcie projektów digitalizacji pozyskaliśmy dane o:

1 000 000

punktów przyłączenia

100 000

kilometrów kabli

20 000

urządzeń (szafy, przełącznice)

3 200

kilometrów rurociągów

31 000

kilometrów sieci energetycznych (nN, sN, WN)

12 000

stacji energetycznych ze schematami wewnętrznymi

8 000 000

urządzeń (słupy, złącza, urządzenia pomiarowe, inne)

Zaufali nam

Chcesz dowiedzieć się więcej o Platformie GlobIQ?

  • Umów się na krótką konsultację i przekonaj się, co możemy Ci zaoferować. Nasi konsultanci przeanalizują potrzeby Twojego biznesu i zaproponują odpowiednie rozwiązanie i dalsze działania.
  • Zrealizuj z nami projekt pilotażowy. Przekonaj się, jak to wygląda w praktyce.
  • Podpisz umowę i zrealizuj z nami projekt, przyspieszając transformację cyfrową procesów w firmie!

22 848 73 13
sales@globema.pl

    Administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Globema sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przysługuje Państwu prawo dostępu do danych osobowych, prawo ich sprostowania, prawo do ograniczenia ich przetwarzania, prawo do usunięcia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych. Szczegółowe zasady przetwarzania Państwa danych osobowych są zawarte w Polityce Prywatności.