Skip to main content

Jak Colliers International wykorzystuje Google Maps for Work?

By 18 grudnia, 201430 stycznia, 2015Google, Rozwiązania Mobilne, Usługi

Agencja Colliers działa w Polsce od 1997 roku. Obecnie firma oferuje 14 różnych rodzajów usług, w tym: zarządzanie nieruchomościami i projektami budowlanymi oraz doradztwo w zakresie sprzedaży i wynajmu. W Polsce Colliers zatrudnia 240 osób i dysponuje 7 biurami. Stworzona na platformie Google Maps API for Work usługa OfficeMAP umożliwia inteligentne i szybkie wyszukiwanie przestrzeni biurowej w Polsce, Czechach i Słowacji.

Czym jest usługa OfficeMAP?

Agencja Colliers potrzebowała łatwego w obsłudze narzędzia służącego do wyszukiwania nieruchomości przeznaczonych do użytku biurowego. Zgodnie z przyjętymi założeniami, narzędzie to miało dawać większe możliwości niż tylko dostarczanie zdjęć i podstawowych informacji, takich jak na przykład warunki najmu. Usługa miała przede wszystkim zapewniać dane o otoczeniu danej nieruchomości – czyli o czynniku, który w bardzo dużym stopniu wpływa na ostateczną decyzję o kupnie lub wynajęciu określonego obiektu.

Dlatego też usługa agencji Colliers miała umożliwić użytkownikom sprawdzenie, jak wyglądają okoliczne połączenia komunikacyjne, ile jest w pobliżu parkingów, terenów zielonych, sklepów czy restauracji. Mówiąc w skrócie, narzędzie miało pokazywać wszystkie elementy bezpośredniego otoczenia, które czynią nieruchomość atrakcyjną.

Jak mówi Iga Malinowska, Senior Coordinator of Online Projects w Colliers International: „W naszym biznesie szybkość działania oraz zastosowane ułatwienia są najważniejszymi czynnikami decydującymi o tym, czy klient podejmie z nami współpracę, czy nie. Dlatego też skupiamy się na indywidualnych potrzebach klientów i tworzymy cenne dla nich narzędzia”.

Usługa OfficeMap jest zintegrowana z wewnętrzną bazą danych agencji Colliers, która zawiera informacje o nieruchomościach i o pośrednikach. Narzędzie to prezentuje 1000 różnych nieruchomości. Ponadto użytkownicy mogą sami wskazywać obszar, w obrębie którego ma być prowadzone wyszukiwanie, a następnie wygenerować mapę A3, pokazująca wytypowane przez nich obiekty.

Warto dodać, że usługa jest także dostępna na urządzeniach mobilnych, co oznacza, że zarówno klienci, jak i pośrednicy mogą przeglądać oferty „w biegu”, na przykład w drodze na spotkanie.

22241541325

Dlaczego wybrano Google Maps i Globemę?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Jak zaznacza Iga Malinowska: „Google Maps jest najłatwiejszym w obsłudze narzędziem mapowym. Implementacja była naprawdę szybka i prosta, a nasi programiści nie mieli żadnych problemów technicznych. Warto także dodać, że dzięki zastosowanym rozwiązaniom OfficeMap jest niezwykle szybki. Dawniej opracowanie zestawienia informacji o pięciu nieruchomościach zajmowało naszym pośrednikom około 2 godzin. Z kolei stworzenie mapy pokazującej wybrane nieruchomości trwało kolejną godzinę. Teraz te zadania można wykonać zaledwie w 5 sekund. Dlatego też nasi pośrednicy, tak jak i nasi klienci, są zachwyceni narzędziem OfficeMAP”.

Wdrożenie OfficeMAP wykonano we współpracy z firmą Globema, która jest autoryzowanym partnerem Google. Jak mówi Iga Malinowska z Colliers: „Globema jest naszym doradcą w temacie map. Sugeruje najlepsze rozwiązania dla Colliers, zarówno do użytku wewnętrznego, jak i zewnętrznego. Pracownicy Globemy zawsze odpowiadają na wszystkie nasze pytania dotyczące kwestii prawnych, technicznych czy związanych z funkcjonalnością.

W przyszłości Globema będzie dalej pomagała Colliers International w tworzeniu kolejnych projektów programistycznych opartych na produktach Google Geo.

Rozwiązania Google GEO Usługi Google GEO

Czy było warto?

Od momentu wprowadzenia OfficeMAP agencja Colliers odnotowała 15% wzrost mailowych i telefonicznych zapytań potencjalnych klientów. Co ważniejsze, czas wstępnego wyszukiwania nieruchomości zredukowano aż o 90%. Ponadto satysfakcja klientów wzrosła o 40%, co nie zaskakuje choćby ze względu na to, że OfficeMAP natychmiast daje odpowiedź na większość pytań kupujących. Warto także dodać, że usługa OfficeMap obejmuje już tereny Czech i Słowacji.

Najważniejsze jest jednak to, że Colliers może się pochwalić 20% wzrostem klientów pozyskanych drogą online oraz zwiększeniem zysków o 5%. Z kolei koszty operacyjne zostały zredukowane o 5%, a koszty związane z pracownikami i zasobami zostały ustabilizowane na poziomie 10 %.

Warto także wspomnieć, że agencja Colliers uruchomiła już nową usługę, nazwaną „Warehouse”. Colliers International jest także właścicielem serwisu www.warehouses.pl, który również korzysta z Google Maps.

Na koniec warto zaznaczyć, że usługa OfficeMap jest żywym świadectwem na to, że agencja Colliers nieprzerwanie ustala nowe, coraz wyższe standardy prezentowania nieruchomości i wyznacza „trendy online”.

Full Colliers Case Study in english