Konferencja Globemy 2017

Podczas Konferencji Innowacyjne Rozwiązania Geoprzestrzenne 2017 Krzysztof Kołodziejczyk, Dyrektor Sprzedaży i Wdrożeń – Utilities w Globemie, wygłosił prezentację „Korzyści z wdrożeń rozwiązań geoprzestrzennych – doświadczenia z ponad 20 lat”. Poniżej prezentujemy relację z wystąpienia Krzysztofa. 

Dwadzieścia lat istnienia Globemy łączy się z moimi dwudziestoma latami doświadczeń z systemami informacji przestrzennej. To dobry moment aby opowiedzieć historię o dostarczaniu wartości, bo przecież wartość jest tym, czego wszyscy oczekujemy po nowych produktach i usługach. Dostarczenie wartości wymaga przede wszystkim znajomości problemów, z którymi borykamy się na co dzień oraz potrzeb, które z różnych powodów chcemy zaspokoić. Wieloletnie doświadczenie uczy, że dostarczanie wartości, czyli czegoś co jest dobre, warte i pożądane, łączy się z całym szeregiem mniejszych i większych elementów, które ją tworzą i sprawiają, że wizja staje się rzeczywistością. Wymienię tylko kilka z nich: cel i plan, konsekwencja małych kroków, pragmatyzm w działaniu, drobne osiągnięcia budujące morale zespołu, zdolność słuchania i obserwacji, dzielenie się wiedzą.

Na podstawie historii „O wszystkich możliwych raportach”, „O pustych tabelach” oraz „O drodze i celu” pokazane zostały różne strony wartości oraz sposoby dochodzenia do nich. Z czasem doświadczenia te zostały zamknięte w nazwane systemy czy metodyki – takie jak „Customer Insight”, „Running Lean” czy budowanie „Minimum Value Product” – celem sprawdzenia trafności rozwiązania. Wszystkie one zostały włączone do codziennej praktyki Globemy, znajdując swoje odzwierciedlenie w trzech zasadniczych strumieniach naszej działalności:

  • procesie wdrożenia nastawionym na wartość
  • pozyskaniu danych nastawionemu na jakość
  • wsparciu klientów nastawionemu na współpracę.

Podsumowanie 20 lat doświadczeń i wielu wdrożeń zakończonych sukcesem pokazało, że jesteśmy w stanie skutecznie dostarczać naszym klientom konkretne wartości, zamykające się w czterech głównych grupach: ograniczenie ryzyk wdrożeniowych, zmniejszenie kosztów operacyjnych, zwiększenie wygody działania oraz podniesienie jej wydajności. Odnośne przykłady tych wartości zostały wzięte z wypowiedzi naszych klientów oraz podsumowań efektów wdrożeń i obejmowały zagadnienia od ograniczenia strat energii o 9%-13%, poprzez odzyskanie urządzeń sieciowych o wartości milinów złotych, do skrócenia realizacji procesów biznesowych z wielu dni do pojedynczych godzin. Pokazaliśmy, że koncertujemy się na dostarczaniu wartości i że także tam, gdzie wszystko wydaje się poukładane potrafimy, wspólnie z naszymi klientami, znajdować nowe szanse.

Pobierz pełną prezentację

Konferencja Globemy 2017