Skip to main content

Ile zapłacę za Google Maps? Przewodnik po cenniku

By 30 maja, 201911 sierpnia, 2022Google
google_maps_koszt

Próbujesz obliczyć cenę za korzystanie z serwisów Google Maps? A może zastanawiasz się, jak obniżyć te koszta? Dobrze trafiłeś! Z naszego krótkiego poradnika dowiesz się, jak działa cennik, jak można otrzymać wyższy rabat i dlaczego warto nawiązać współpracę z Partnerem Google Maps.

W 2018 roku Google wprowadził nowy model licencjonowania:

  • jednolita platforma, taka sama do wszystkich zastosowań – Google Maps Platform
  • płatności w trybie miesięcznym za liczbę zapytań do poszczególnych serwisów API
  • miesięczny darmowy limit w wysokości 200$
  • zapytania nieopatrzone kluczem licencyjnym przestały być obsługiwane
  • każde zapytanie jest płatne (podstawowy cennik)

Cennik zawiera różne poziomy cenowe, różniące się wolumenem zapytań do poszczególnych serwisów. Przy wykorzystywaniu karty kredytowej, masz dostęp tylko do pierwszych dwóch poziomów. Jako Google Premier Partner, Globema może udzielić dostępu do wszystkich 7 poziomów cen. Cennik podzielony jest na 3 sekcje: Routes, Places, i Maps, którą krótko omówimy:

koszt google maps
Nazwa produktu, serwisu
Ile razy w miesiącu możemy użyć danego serwisu w ramach darmowego limitu 200$
ceny za wykonanie 1000 zapytań do danego produktu; podział na trzy sekcje, które pokazują ceny w kolejnych przedziałach zapytań
poziom cenowy dostępny przy pozyskaniu licencji bezpośrednio od Google.
poziom cenowy dostępny przy pozyskaniu licencji bezpośrednio od Google.
poziom dostępny tylko przez Partnera Google Maps Platform, czyli na przykład przez Globemę – cennik jest dostępny tylko przy nawiązaniu współpracy z Partnerem

Każda z usług (SKU) liczona jest osobno i ma inną cenę za 1000 zapytań.
Po dokonaniu kalkulacji i zsumowaniu odejmujemy kwotę 200$ darmowego limitu na użycie Google Maps.

Mam jedno SKU – jak obliczyć koszt?

Dla przykładu weźmy usługę Dynamic Maps – czyli wyświetlenie mapy dynamicznej na stronie internetowej (więcej o typach map możesz przeczytać tutaj). Zgodnie z cennikiem, koszt użycia Dynamic Maps dla 1000 zapytań to 7 $:

  • Użycie na poziomie 20 000 wyświetleń w miesiącu
    20 000 * 7$/1000 = 140$
    Mieścimy się w limicie 28 000 wyświetleń w ramach przyznawanej co miesiąc kwoty 200 $. Realnie poniesiony koszt = 0$.
  • Użycie na poziomie 90 000 wyświetleń w miesiącu
    90 000 * 7$/1000 = 630$
    Mieścimy się w pierwszym poziomie cenowym. Realnie poniesiony koszt to 430$odjęliśmy 200$ comiesięcznego darmowego limitu.
  • Użycie na poziomie 250 000 wyświetleń w miesiącu
    100 000* 7$/1000 + 150 000* 5.6$/1000 = 700 + 840 = 1 540$
    Mieścimy się w pierwszych dwóch poziomach cenowych. Realnie poniesiony koszt wynosi 1 340$.
  • Użycie na poziomie 750 000 wyświetleń w miesiącu
    100 000 * 7$/1000 + 650 000* 5.6$/1000 = 700 + 3640 = 4,340$
    Użycie zawiera się w pierwszych trzech poziomach cenowych, ale użycie z trzeciego poziomu jest liczone jak użycie z drugiego poziomu cenowego. Realnie poniesiony koszt to 4 140$ – jeśli płacisz kartą kredytową. Koszt będzie inny w przypadku rozliczeń przez Partnera Google i wyniesie 3 990$

Mam więcej produktów – co teraz?

Zajmijmy się teraz przykładem rozliczenia dla trzech produktów SKU: Dynamic maps (cena bazowa – 7$ za 1000 wyświetleń), Direction API (cena bazowa- 5$ za 1000 zapytań) oraz Geocoding API (cena bazowa – 5$ za 1000 zapytań):

  • Miesięczne użycie na poziomie 20 000 wyświetleń w miesiącu Dynamic maps to koszt 20 000*7$/1000= 140$
  • 150 000 zapytań do Direction API to koszt 100 000*5$/1000 + 50 000*4$/1000=700$
  • 600 000 zapytań do Geocoding API to koszt 100 000*5$/1000 + 400 000*4$/1000 + 100 000*4$/1000=2500$ (w tym przypadku możemy wejść w trzeci poziom użycia dostępny jedynie przy współpracy z partnerem Google i zapłacić 2400$).

Łączny miesięczny koszt to: 140$ + 700$ + 2500$ = 3 340$. Po uwzględnieniu 200$ darmowego limitu, realna kwota, jaka zostanie pobrana z karty kredytowej, to 3 140$. W zawiązku z tym, że ilość zapytań do serwisu Geocoding API kwalifikuje się do trzeciego poziomu cenowego, dobrym rozwiązaniem jest współpraca z partnerem Google Maps, czyli z Globemą. Skutkuje to obniżeniem miesięcznych opłat za wykorzystanie serwisów mapowych.

Współpraca z partnerem – warto!

Współpraca z Globemą, partnerem Google przynosi wiele korzyści, m.in.:

  • Elastyczne płatności – termin płatności jest dostosowany do Twoich potrzeb, możesz rozliczać się kwartalnie lub rocznie.
  • Podstawowa linia wsparcia w języku polskim – nasz zespół certyfikowanych specjalistów jest zawsze gotowy, żeby odpowiedzieć na nurtujące Cię pytania.
  • Pomoc w optymalizacji użycia Google Maps – podpowiemy, jak używać serwisów, żeby płacić mniej i maksymalnie wykorzystać ich możliwości.
  • Jesteś na bieżąco – jako pierwszy dowiesz się o zmianach i nowościach w Google Maps Platform.

Przekonaj się, dlaczego warto współpracować z partnerem Google.

Masz wątpliwości? Chcesz się dowiedzieć, jakich kosztów spodziewać się w przypadku twojego biznesu?

Umów się na krótką, bezpłatną konsultację z naszymi ekspertami Google Maps