Skip to main content

Nowa wersja aplikacji GeoMarketing opartej na Google Maps

By 18 grudnia, 201430 stycznia, 2015Google, Usługi

Najnowsza wersja aplikacji GeoMarketing została wzbogacona o nowe funkcje. Narzędzie do analiz przestrzennych uwzględnia strefy dostępności usług oraz produktów w oparciu o algorytmy Google.

Głownym celem aplikacji GeoMarketing jest tworzenie przestrzennych analiz biznesowych, wspierających decyzje w obszarze sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta w takich sektorach jak handel, nieruchomości, finanse czy ubezpieczenia. Dzięki połączeniu danych wewnętrznych przedsiębiorstwa oraz danych socjodemograficznych z zaawansowaną funkcjonalnością analityczną możliwe jest kreowanie rozbudowanych scenariuszy rynkowych.

Jedną z nowych funkcji jest wyznaczenie strefy wpływów z uwzględnieniem transportu samochodowego, publicznego oraz na pieszo. Aplikacja określa strefy wpływów dla jednego lub wielu punktów na mapie.

2212445141234Rys 1. Wizualizacja strefy wpływów dwóch sieci handlowych oraz obszaru antagonizującego na terenie jednego osiedla.

Po aktualizacji aplikacja bazowa posiada funkcję pobierania statystyk dla wybranego obszaru. Obszar można wyznaczyć ręcznie przez utworzenie wielokąta na mapie lub pobranie obszaru dla strefy wpływów. Takie statystyki jak ilość punktów adresowych, firm czy średni dochód mogą być wygenerowane dla dowolnego obszaru i właśnie to udogodnienie jest czynnikiem wyróżniającym aplikację z pośród dostępnych na rynku.

333515352355Rys 2. Dane o populacji i średnim dochodzie dla strefy wpływu nowego sklepu, który ma konkurować z dwoma już istniejącymi na tym samym osiedlu.

Oprócz wspomnianych funkcji nowa wersja aplikacji posiada wczytane style, pozwalające personalizować takie elementy mapy jak: części infrastruktury drogowej, kolejowej, lotniczej, etykiety POI, obiekty użyteczności publicznej, elementy otoczenia naturalnego (woda, lasy, parki etc.). Dzięki temu w raportach i analizach końcowych mogą być podkreślone najważniejsze elementy infrastruktury otoczenia.

Usługi Google GEO