- Praca z dużą liczbą dokumentów papierowych lub skanów, z których dane trzeba wprowadzić do systemu komputerowego to codzienność twojej firmy?
- Ręczne przepisywanie danych jest żmudne, męczące i łatwo o błędy?
- Etatowi pracownicy poświęcają zbyt dużo czasu na wprowadzanie danych – ich praca jest mało efektywna?
- Monotonność zadań skutkuje dużą rotacją pracowników zatrudnionych do wprowadzania danych, a więc wysokie koszty rekrutacji i niską wydajność pracy nowo zatrudnionych osób?
Poznaj iDoka
iDoc to rozwiązanie wykorzystujące algorytmy AI/ML do:
- automatycznego czytania i kategoryzowania skanów dokumentów
- oraz uzupełniania baz danych systemów firmowych odpowiednimi informacjami.
Jak działa iDoc?
Weryfikacja odczytanych danych (człowiek + AI)
Wysłanie danych do innych systemów
iDoc zastępuje ręczne przepisywanie danych z dokumentów do bazy
Algorytm czyta informacje w dokumencie i na tej podstawie rozpoznaje jaki to dokument (kategoryzuje go). Następnie, zbiera dane z dokumentu i zapisuje je we własnej bazie danych. Ta baza danych może być następnie zintegrowana z bazami danych lub systemami firmy.
iDoc jest dostępny on premise lub w chmurze
Baza danych iDoc może służyć jako uzupełnienie już istniejącej bazy danych firmy lub działać jako niezależna baza danych.
Ręczne a automatyczne wprowadzanie danych
W ciągu dnia pracy
Człowiek jest w stanie skategoryzować (rozpoznać, z jakim dokumentem ma do czynienia) około 3100 stron.
Algorytm sztucznej inteligencji skategoryzuje w tym samym czasie powyżej 30000 stron przy dokładności minimum 96%.*
Człowiek odczyta i wprowadzi do bazy danych około 2000 atrybutów.
Algorytm sztucznej inteligencji opracuje około 20 000 atrybutów przy dokładności około 85%* (czyli 10 razy więcej).
*100% dokładność zapewni osoba weryfikująca automatycznie przetworzone dane
Jakie informacje potrafi odczytać iDoc?
iDoc odczytuje z dokumentów wszystkie typy informacji, które zostały wcześniej zdefiniowane dla określonej kategorii dokumentu. Są to między innymi:
Dane adresowe (adresy pocztowe, numery działek, obrębów)
Daty i okresy obowiązywania
Inne daty wymienione w dokumencie
Szczegóły obiektów wymienionych w dokumencie
(nazwa obiektu, ilość, jego typ, powierzchnie, długości)
Dane o stronach umowy
(nazwy firm, właściciele, pełnomocnicy, notariusz, numery PESEL)
Numery identyfikujące umowy i inne (nr dok. inwestycyjnej, nr repertorium, nr księgi wieczystej, nr zlecenia)
Informacje o przedmiocie zawartej umowy (stan prawny, rodzaj umowy, powiadomienie o wygaśnięciu umowy)
Informacje o płatnościach (brutto, netto, cykliczność)
Pozostałe szczegółowe dane
Zakres odczytywanych informacji można rozszerzać o kolejne kategorie dokumentów i kolejne typy danych – zgodnie z indywidualnymi wymaganiami Twojej branży czy przedsiębiorstwa.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozyskiwania informacji z dokumentów dzięki sztucznej inteligencji? Zajrzyj na naszego bloga.
Dla kogo przeznaczony jest iDoc?
Rozwiązanie iDoc jest dla Ciebie, jeśli:
iDoc sprawdzi się wszędzie tam, gdzie powstają duże ilości dokumentów papierowych, zawierające dane, które muszą być wprowadzone do systemów komputerowych, aby mogły być dalej przetwarzane i wykorzystywane w codziennej pracy.
Przykładami takich miejsc są:
Firmy ubezpieczeniowe
Banki
Urzędy miasta
Wydziały nieruchomości, geodezji czy księgowe firm z sektora:
Rozwiązanie dopasowywane do indywidualnych potrzeb
iDoc bazuje na algorytmach uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji (AI/ML). Algorytmy można douczać w zależności od potrzeb, dlatego rozwiązanie można dostosować do odczytywania różnego rodzaju dokumentów – właściwych dla branży czy nawet konkretnej firmy.
Przykładowe realizacje
iDoc służebność
- akty notarialne,
- umowy dzierżawy, najmu
- umowy udostępnienia
iDoc: dokumentacja techniczna
iDoc: zajęcie pasa drogowego
Co zyskujesz z iDokiem?
5-10 razy szybsze wprowadzenie informacji z dokumentów do bazy danych
dzięki automatyzacji
Szybszy dostęp do aktualnych i szczegółowych informacji z dokumentacji
łatwe wyszukiwanie po atrybutach
Bardziej kompletne bazy danych
większa łatwość wprowadzania danych to więcej scyfryzowanych dokumentów.
Dane lepszej jakości
pozbawione błędów wynikających z pracy ludzkiej
Przyspieszenie procesów w firmie
dzięki łatwiejszemu i szybszemu dostępowi do aktualnych danych pozyskanych z dokumentów
Większa kontrola nad procesami
szybki wgląd w dokumentację pomaga lepiej kontrolować ważne terminy, wydane decyzje, itp.
Lepsze wykorzystanie potencjału pracowników
czas wcześniej przeznaczony na żmudne przepisywanie danych mogą wykorzystać na inne zadania
Niższe koszty rekrutacji i szkolenia
mniejsza rotacja pracowników na stanowisku związanym z wprowadzaniem danych
Lepsze zarządzanie czasem pracy
iDoc może przetwarzać dokumenty również poza zwykłymi godzinami pracy (np. w nocy, bez przerw)
Przekonaj się, jak iDoc ułatwi pracę w Twoim przedsiębiorstwie
Sprawdź, jak dzięki iDocowi zyskasz wygodny i szybki dostęp do pełnej i aktualnej informacji z dokumentacji papierowej. Wykorzystaj w pełni jej potencjał do sprawniejszego zarządzania przedsiębiorstwem i podejmowania lepszych decyzji operacyjnych i strategicznych.
Chcesz widzieć swoją dokumentację na mapie?
Jeśli w przedsiębiorstwie posiadasz dokumentację, która dotyczy obiektów w terenie, dostęp do teczek dokumentów z poziomu mapy może znacznie ułatwić pracę.
Takie możliwości daje LocDoc – rozwiązanie, które podobnie jak iDoc, wykorzystuje AI/ML do automatycznego czytania i kategoryzowania zeskanowanych dokumentów. Na podstawie odczytanej lokalizacji rozmieszcza te dokumenty na mapie tworząc tzw. przestrzenną bazę danych.