Skip to main content

SWD PRM zmienia oblicze ratownictwa medycznego

By 15 kwietnia, 20196 czerwca, 2019Field Service Management, Rozwiązania Mobilne, Usługi
swd_prm

System Wspomagania Dowodzenia Pogotowia Ratownictwa Medycznego (SWD PRM) to projekt ujednolicający pracę krajowych centrów pogotowia ratunkowego. Korzystają z niego wszystkie dyspozytornie w kraju i ponad 1500 ambulansów. System umożliwia szybką wymianę informacji pomiędzy rejonami operacyjnymi, a także skraca całkowity czas oczekiwania na połączenie, przyjęcia zgłoszenia i udzielenia pomocy.

W nocy z 31 marca na 1 kwietnia wykonaliśmy przełączenie SWD PRM na nowe środowisko – nowy system, nowe serwery i bazę danych. Proces przełączenia nie zakłócił pracy dyspozytorni i już chwilę po północy zgłoszenia przyjmowano przez nasz system.
Więcej o przełączeniu przeczytasz na stronie RMF24.

Co zmienia SWD PRM?

Jednolity system umożliwia zastępowalność dyspozytorni w razie nadmiernego przeciążenia bądź awarii. Ogólnokrajowa baza danych pozwala Ministerstwu Zdrowia na prowadzenie rejestru opieki przedszpitalnej, który może zostać wykorzystany dla poprawy stanu PRM.

Centralizacja, którą wprowadza SWD PRM, pozwala skrócić czas przyjęcia zgłoszenia, jednak największą zaletą nowego systemu jest czas reakcji jednostek działających na granicy rejonów operacyjnych.

Jak SWD PRM sprawdza się w praktyce?

Jednym z przykładów ogromnego znaczenia SWD PRM jest sytuacja uratowania życia noworodka, opisana w Dzienniku Zachodnim.Takie interwencje wymagają natychmiastowego działania, a nie zawsze najbliższa ekipa ratownicza jest dostępna w danym rejonie operacyjnym

Zdajemy sobie sprawę, że podobnych przypadków było i będzie znacznie więcej. Tym bardziej napawa nas dumą, że nasze rozwiązanie doskonale sprawdza się w takich sytuacjach i ma realny wpływ na ratowanie ludzkiego życia.